Dobra infrastruktura je preduslov za razvoj sela i opstanak stanovništva

Direktor Javnog preduzeća za izgradnju opštine Gornji Milanovac i predsednik MO G.Milanovac 7, Božidar Vučetić, napravio je presek završenih infrastrukturnih projekata u prvoj polovini 2019. godine i istakao da je opština Gornji Milanovac snažno opredeljena za unapređenje uslova života u seoskom području.

„Za razvoj sela i opstanak stanovništva preduslov je dobra infrastruktura. Budžetom predviđena sredstva su usmerena na izgradnju nove i sanaciju postojeće putne infrastrukture – asfaltiranje ili samo trasiranje i nasipanje lokalnih i nekategorisanih putevaKako je građevinska sezona u punom jeku, Javno preduzeće za izgradnju odrađuje poslove po planu i programu za 2019. godinu. Veliki značaj smo dali mesnim zajednicima kačerskog, pranjanskog i gružanskog kraja. Tako smo u mesnim zajednicama Ugrinovci, Dragolj, Trudelj, Varnice odradili nasipanje, zacevljenje i kopanje kanala, što je bilo neophodno usled velikih majskih poplava. Takođe, cilj nam je da povežemo sela međusobno, kao i sa gradom i drugim opštinama. Dobar primer za to su upravo radovi na deonici puta Polom – Rajac, započeti 13. maja ove godine, a čije izvođenje se ovih dana privodi kraju. Ova deonica je bila zatvorena zadnjih 30 godina i meštani su morali da obilaze oko Gornjih Banjana i po 25 km da bi stigli do Rajca i, po potrebi, krenuli put Ljiga. Ovako skraćuju put 25 km i direktno izlaze na putni pravac Rajac – Ljig. Dužina deonice puta je 3,7 km, a širina 3,5 m. Radovi su obuhvatali iskop zemlje na proširenju puta, pripremu kanala u lokalnom majdanu i kamenolomu JP „Srbija šume“, koji su dali svoju saglasnost za korišćenje kamena i na taj način i sami pomogli izvođenje radova, nasipanje, planiranje i valjanje kamena i iskop kanala duž puta. Vrednost izvedenih radova će biti preko 2.500.000,00 dinara. JP za izgradnju opštine Gornji Milanovac je izvršilac radova na održavanju puteva na teritoriji opštine. Shodno zahtevima naručioca radova, opštine Gornji Milanovac i stvarnim potrebama na terenu, u prvoj polovini ove godine odrađeni su radovi koji za svako selo znače mnogo, iako je njihov obim manji od stvarnih potreba. U radove koji su odrađeni u prvoj polovini 2019. godine, naveo bih sanaciju klizišta, koja su ugrožavala, neretko, i jedinu saobraćajnu komunikaciju: klizište u Polomu, na lokalnom putu Gornji Banjani – Polom, za koju je priprema dokumentacije vršena još 2017. godinu, na Rudniku (put Jezero – Flotacija) , a trenutno se radi sanacija klizišta u Zagrađu (od dva klizišta, jedno manje je sanirano, radovi se izvode na većem klizištu u dužini do 40 m), potom se prelazi na sanaciju klizišta u Davidovici.

 

U Gornjim Banjanima – zaseocima Matovići, Čvrkići, Brkovići, urađeno je proširenje nekategorisanih puteva, riperovanje i nasipanje tampona (veći deo iz lokalnog majdana), iskop kanala duž puta i ka Vidića vodenici, nabavka i ugradnja AB cevi. U ovim zaseocima meštani ne pamte kada je poslednji put nešto rađeno. Uradili smo i sanaciju mosta u Svračkovcima, oštećenog poplavama iz 2014. godine, čime je bila ugrožena i saobraćajnica. Radovi na sanaciji AB krila mosta u Majdanu, koji su odrađeni prošle godine, završeni su uređenjem obale, nasipanjem kamena i izradom prilazne saobraćajnice mostu (zaseok Banovići), čime je znatno skraćen put meštanima iz ovog zaseoka.

Proširenje nekategorisanih puteva sa nasipanjem tampona urađeno je u mnogim selima: Donja Vrbava, Donja Crnuća, Šilopaj, Davidovica, Ozrem, Svračkovci, Šilopaj (putni pravci Mutanj – Šilopaj i Lipa- Vinarija). Trenutno se radi pristupna saobraćajnica ka crkvi u Šilopaju i parking prostor. Iskopani su kilometri kanala duž lokalnih i nekategorisanih puteva, čija je uloga u prihvatanju i odvodu površinskih voda: Donja Vrbava, Donja Crnuća, Beršići (Galič), Gornja Vrbava, Rudnik, Varnice, Majdan, Brđani, Polom, Gornji Banjani, Koštunići, Vrnčani…Mnogo sati mehanizacije utrošeno je na račišćavanje terena od posledica obilnih padavina i odrona na putevima. Na svim izvršenim radovima u prvih šest meseci, utrošeno je preko hiljadu radnih sati skipova. Trenutno je na Rudniku, u Brezovici, angažovan buldozer na prosecanju puta ka domaćinstvu za koje kažu da 30 godina nije imalo prilazni put kući, već su se snalazili raznim prilaznim stazama.

Tek smo potrošili polovinu godine i predstoji nam još toliko, da utrošimo sva opredeljena sredstva za održavanje puteva na seoskom području“ rekao je Vučetić i dodao da su želje JP-a i građana iste – a to je što više kilometara nekategorisanih i lokalnih puteva, za šta se nada će vremenski uslovi biti povoljni.

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *