Nazire se kraj telefonskim prevarama

Novi Zakon o zaštiti potrošača koji bi trebalo da stupi na snagu krajem ove godine, pod registrom „Ne zovi”, sprečiće nasrtljive trgovce da telefonom promovišu i prodaju robu i usluge građanima koji to ne žele.

U brzom vremenu, u trci za prodajom i novcem, cilj često ne bira sredstvo, pa su brojni kupci imali iskustvo sa trgovcima koji ih uporno zovu, promovišući svoje proizvode i usluge. Najčešće robu nude telefonom, služeći se obrazloženjima, po kojma su potrošači baš “danas izvučeni” i izabrani i da će biti nagrađeni, ukoliko prisustvuju prezentaciji određenog proizvoda.

Penzioneri su uglavnom ciljna grupa i meta trgovaca koji telefonom prodaju robu. Ubedljivom pristupu, veštini i upornosti sa druge strane veze teško je odoleti, pa potrošači često nasednu na ove marketinške trikove.

Novi Zakon o zaštiti potrošača koji bi trebalo da se uvede krajem ove godine, jasno je definisan i po njemu će potrošači koji ne žele da primaju pozive i poruke od trgovaca upisivati svoje telefonske brojeve u registar „Ne zovi, „čime će sprečiti kontakt za prodavcima, a prodavcima je zabranjen telefonski kontakt sa kupcima, a ukoliko to ipak učine prekršajno će odgovarati. Trgovci će morati pre upućivanja poziva ili slanja poruke potrošaču da provere da li se njegov telefonski broj nalazi u pomenutom registru.

Kada su u građani Gornjeg Milanovca u pitanju, kažu da često dobijaju pozive ove vrste i podržavaju novi Zakon o zaštiti potrošača.

  • Dešava se, zovu svaki treći dan, za masaže, dušeke, nude Vrnačku Banju, uglavnom se zahvalim i kažem da nisam zainteresovana. Treba da se uvede, pogotovo za nas starije, da nas ne uznemiravaju.-
  • Mislim da ćemo se ovim Zakonom trajno rešiti upornih poziva i prodavaca. Ljutim se kada zovu, nisam nikada kupovala i naručivala telefonom.-
  • Nije mi jasno odakle im podaci, to je moja privatnost, jedanput sam kupila, ali sam se pokajala, jer se na tome ne zaustavljaju.-
  • Desi se da zovu u nezgodno vreme, nekada učestalo, odmah prekinem, ono što nam treba kupujemo sami.– saglasni su Milanovčani.

Novi zakon o Zaštiti potrošača, pored prava na privatnost, značiće i pravo na mogućnost izbora, tj. da li potrošači žele da budu uključeni u prodaju telefonskim putem ili ne.

 

GM Press / Aleksandra Stevanić

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *