NOPS:Građani zadržavaju broj i ako raskinu ugovor sa Telenorom

Na društvenim mrežama se podigla bura zbog navodne informacije koja se pojavila u javnosti da će Telenor oduzimati brojeve telefona korisnicima koji zatraže raskid ugovora, pošto je taj mobilni operater najavio poskupljenje svojih usluga za 6,9 odsto od 9. decembra.

Iz Telenora su za Tanjug demantovali tu informaciju i istakli da pri raskidu ugovora korisnik ima pravo da zadrži broj, prenese ga u pripejd ili drugu mrežu, kao i da otkupi telefon.

Takođe, iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije poručuju da je osnovno pravo potrošača da otkažu ugovor bez ikakve ugovorne kazne i da u tom slučaju ne sme biti nikakvog uslovljavanja.

U Telenoru kažu da kod raskida ugovora niko neće biti oštećen i da su prava potrošača u tom procesu zagarantovana.

Do pometnje je došlo nakon što je Telenor nedavno sms porukom obavestio svoje korisnike o poskupljenju, koje se, kako se navodi na zvaničnom sajtu kompanije, pravda rastom troškova celokupnog poslovanja.

Oni koji nisu saglasni sa novom cenom tarifnog paketa, u skladu sa članom 107. Zakona o elektronskim komunikacijama, do 8. decembra imaju mogućnost da raskinu ugovor bez plaćanja penala, stoji u obaveštenju.

Međutim, istog trenutka na društvenim mrežama počele su da kruže navodne informacije o raznim pritiscima na potrošače, kako bi i pored poskupljenja ostali u toj mreži.

Oduzimanje i gašenje broja telefona u slučaju raskida ugovora, onemogućavanje prenošenja broja kod drugog operatera ili isplata celokupne vrednosti uređaja iako je dobijen na osnovu kredita banke, neka su od upozorenja koja su ovih dana kružila na Tviteru i Fejsbuku.

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Goran Papović istakao je u izjavi za Tanjug da je u ovom slučaju osnovno pravo potrošača da otkažu ugovor, bez ikakve ugovrne kazne. On smatra da je Telenor upoznat sa zakonskom regulativom koja mobilnim operaterima onemogućava uslovljavanje korisnika tako što će prisvojiti broj telefona.

„Verovatno je neko pustio tu priču da bi se ispitao puls potrošača, kako oni reaguju na to“, rekao je Papović.

U slučaju da je stvar ozbiljna, dodaje, moraju da reaguju Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i nadležne inspekcije, a NOPS će građanima pomoći da pokrenu sudske postupke.

Tanjug

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *