Otvaranje autoputa Miloša Velikog u Ljigu

Spajanje deonica na Koridoru 11 zakazano je za 18. avgust u Ljigu, na ulazu u tunel Brančić, saznaje Glas Zapadne Srbije, a prenosi GM Press. Trasa od Obrenovca do Ljiga dugačka je 58 kilometra i podeljena u tri deonice: Obrenovac – Ub (22km), Ub – Lajkovac (12,5km) i Lajkovac – Ljig (24km).

– Ovo će biti moderan auto-put izgrađen po svim standardima, širine je 28,4 metara, sa brzom, srednjom i zaustavnom kolovoznom trakom. U toku su završni, kozmetički radovi poput pranja kolovoza i sve će biti spremno do 18. avgusta kad će ova deonica biti puštena u saobraćaj – rekao je Nebojša Pavlović, savetnik ministrake saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture Zorane Mihajlović.

Koridor 11 kroz Srbiju zvaće se Autoput Miloša Velikog po proslavljenom srpskom vladaru. I dok je vođa Drugog srpskog ustanka svoj narod protiv Turaka vodio preko brda, njegovi potomci dva veka kasnije ići će – kroz brdo! Najzahtevnija tačka na deonici od Obrenovca do Ljiga upravo je tunel Brnačić, dug 944 i širok 8,5 metara, koji je zbog loših geoloških uslova usporio radove.

– Taj tunel nam je napravio najviše problema. Naišli smo na jako loš geološki materijal i niz nepredviđenih situacija, ali izborili smo se svim tim izazovima i imaćemo veličanstven, savremeno opremljen tunel sa dve tunelske cevi. Signalizacija je već upaljena, urađen sistem za ventilaciju i uspostavljen SOS sistem – istakao je Pavlović.

Pored ulaza u Brančić smešten je Tehničko – operativni centar iz kog se kontrolišu sva dešavanja unutar tunela i rukovodi signalizacijom.

– Centar je opremljen najsavremenijom tehnologijom, radiće se u tri smene i 24 sata dnevno pratiće se stanje na putu. Sve je spremno i ukoliko se dogode i neke nepredviđene situacije poput kvarova, ulaska pešaka, ali i divljači u tunel – kaže Pavlović.

Meštani kažu da u popodnevnim časovima često viđaju ministarku Zoranu Mihajlović da obilazi izgradnju ove deonice, kako bi proverila da li radovi protiču po planu i tako je potvrdila svoju izjavu rekavši ,,radnicima ću stajati iznad glave dok sve ne bude završeno“.

– Ministarka je poznata po tome da ništa ne prepušta slučaju. Ovo je izuzetno bitna trasa, koja mora biti otvorena kad je planirano i zato ne sme doći do neplaniranih situacija – naglašava Pavlović.

U deonicu autoputa od Ljiga do Obrenovca uloženo je oko 430 miliona evra. Njena izgradnja počela je čak 2010 godine, a otvaranje pomerano više puta. Međutim, svemu tome konačno je došao kraj, pa će se od Beograda do Čačka sada stizati za sat vremena.

– Dozvoljena brzina je 130 kilometara na čas, što je dovoljno za brzu, ali bezbednu vožnju. U toku radova urađeno je 1,6 miliona kubika iskopa, 2,8 miliona kubika nasipa, preko 250 hiljada asfalta, 16 mostova, preko 20 pločastih i 50 cevastih propusta, imaće jedno stajalište i bočnu naplatnu stanicu. Na čitavoj dužini trase, na 16 lokacija izvršeni su regulacioni radovi, u službi zaštite samog autoputa, ali i rečnog korita – izjavila je Svetlana Milinski, šef nadzora izgradnje.

Zbog povezivanja sa novoizgrađenom deonicom autoputa od Obrenovca obustavljen je saobraćaj na deonici od Ljiga do Preljine, a sav saobraćaj je preusmeren na Ibarsku magistralu.

RINA/GMPress

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *