Počeo rad sa strankama u Centru za socijalni rad

Centar za socijani rad od danas ponovo radi sa strankama uz sve mere prevencije i zaštite od korona virusa koje su još uvek na snazi.

Tokom vanrednog stanja korisnici Centra za socijalni rad upućivali su svoje zahteve ovoj ustanovi poštom ili elektronskim putem, a od danas mogu to da urade i lično, jer je ponovo uspostavljen rad sa strankama.  Pisarnica Centra za socijalni rad radiće u narednom periodu svakog radnog dana od 8-12 časova, a prijem kod stručnih radnika odvijaće se u vremenu od 10-13 časova. Kakva je bila strategija delovanja ove ustanove tokom vanrednog stanja pitali smo Aleksandra Jevtovića, direktora Centra za socijalni rad.

„Centar za socijalni rad, tokom vanrednog stanja, radio je u uobičajenom radnom vremenu od 7 do 14:30 časova, s tim što stranke nisu primane u samu zgradu ustanove, već su se razgovori sa njima obavljali telefonskim putem. Stranke su zahteve upućivale poštom ili elektronski, putem mejla. Centar je uobičajenom dinamikom primao i obrađivao zahteve stanaka i donosio odgovarajuća rešenja“ – rekao je Jevtović.

Saznali smo i kojim povodom su se najugroženije kategorije stanovništva naše opštine najčešće obraćale Centru za socijalni rad.

Aleksandar Jevtović, direktor Centra za socijalni rad
Aleksandar Jevtović, Foto: GM Press

„Najviše su se građani obraćali za pomoć, bilo u naturi, u vidu paketa pomoći, ili za jednokratnu novčanu pomoć koju obezbeđuje Opština Gornji Milanovac. Mi smo strankama pružali odgovore, upućivali smo dopise Štabu za vanredne situacije u onim situacijama u kojima se od nas tražilo da dostavimo spiskove lica koja bi trebalo da dobiju pakete, a takođe smo upućivali dopise i Crvenom krstu u onim situacijama kada je to Crveni krst od nas tražio“ – objasnio je Jevtović.

Inače, tokom vanrednog stanja redovno je isplaćivana novčana socijalna pomoć koju obezbeđuje Republika Srbije, a takođe isplaćivana je i jednokratna socijalna pomoć koju obezbeđuje Opština Gornji Milanovac. Kako smo saznali, porasta slučajeva porodičnog nasilja u ovom periodu nije bilo.

„Ono što je evidentno na teritoriji naše opštine jeste da se smanjio broj prijava nasilja u porodici u toku vanrednog stanja. Telefonskim putem su uspostavljani kontakti sa strankama koje su prijavljivale nasilje u porodici i redovno su dostavljani izveštaji u vezi sa ovom oblašću Osnovnom javnom tužilaštvu. Takođe, redovno su održavani i sastanci Grupe za koordinaciju i saradnju kojoj prisustvuju, pored tužilaštva, koje vodi samu grupu, i predstavnici Centra za socijalni rad, kao i policija. Videćemo kako će se celokupna situacija odraziti na neki budući period, to ne možemo u ovom trenutku znati“ – rekao je Jevtović.

On je ocenio model rada tokom vanrednog stanja kao izuzetno efikasan rekavši da nije bilo većih problema u funkcionisanju ove ustanove.

„Postoje planovi koji i dalje važe, a koji se odnose posebno na zbrinjavanje dece, što je jedna od naših osnovnih uloga, ukoliko dođe do bolesti roditelja. Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja dalo je blagovremenu instrukciju na koji način postupati i na koji način svu decu, čiji bi roditelji bili zaraženi, što brže i efikasnije zbrinuti“ – rekao je Jevtović.

Prema njegovim rečima, tokom vanrednog stanja, saradnja sa Ministarstvom za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, ali i sa lokalnom samoupravom, bila je odlična, i sve instrukcije i informacije stizale su pravovremeno.

GM Press / Milica Vukelić

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *