Rad frizerskih i kozmetičkih salona isključivo uz primenu instrukcija

S obzirom da sa radom počinju kozmetički i frizerski saloni, Krizni štab za suzbijanje zarazne bolesti COVID 19 dostavio je instrukcije za rad u primeni mera prevencije, sprečavanja širenja i smanjenje rizika bolesti COVID 19. Prema ovim istrukcijama vlasnici frizerskih i komzmetičkih salona u obavezi su da:

  1. Na vidnom mestu obavezno moraju da istaknu pravila ponašanja za zaposlene i korisnike usluga (nošenje zaštitne opreme, fizička distanca,obavezna dezinfekcija ruku i obuće prilikom ulaska u salon.
  2. Na ulasku u salon mora biti postavljena dezobarijera (podmetač natopljen dezinfekcionim sredstvom – hlornim preparatima, preparatima na bazi alkohola sa minimalno 70% alkohola ili drugim dezinfekcionim sredstvom)
  3. Prilikom otvaranja i zatvaranja salona, dobro provetriti sve prostorije i dezinfikovati sve radne površine kao i pod salona. U toku radnog dana provetravati sve prostorije što češće.
  4. Prilikom svakog ulaska zaposlenih ili korisnika mora se vršiti deinfekcija ruku sa preparatom od minimu 70% alkohola
  5. Korisnici usluga moraju unapred zakazati termin za korišćenje usluga salona telefonom, mobilnim telefonom ili elektronskom poštom
  6. U salonu može boraviti ograničen broj korisnika tako da razmak između dva korisnika bude minimum dva metra (koristiti svaku drugu stolicu i sl)
  7. Prilikom rada sa korisnicima obavezno je nošenje zaštitne maske i rukavica
  8. Prilikom pružanja higijenske nege i ulepšavanja lica i tela, kao i nemedicinskih eststksih intervencija kojima se narušava integritet kože, odgovorna lica salona dužna su da obezbede da se te usluge pružaju pod uslovima i na način kojim se sprečava pojava i prenošenje bolesti , a ukoliko to nije moguće, da takve usluge ne pružaju.
  9. Sva oprema i sredstva za rad, radne površine, naročito one koje se neposredno koriste na korisniku (češljevi, peškiri, makaze, kreveti, instrumenti u kozmetičkim salonima itd) obavezno moraju biti dezinfikovane nakon svake upotrebe.Po mogućstvu koristiti jednokratnu papirnu galanteriju, a ukoliko se koristi galanterija od tkanine ( peškiri, zaštitni ogrtači za korisnike  i sl) obavezno ih koristiti samo za jednog korisnika.
  10. Otpadni materijal koji nastane u radu salona pokupiti i staviti u jednu kesu za đubre, koju treba dobro zavezati , pa staviti u još jednu kesu i odložiti na za to predviđeno mesto
  11. Upotrebljene peškire i drugu tekstilnu galanteriju, odložiti u posebno određenu kesu, te ih na karju radnog dana oprati u mašini za veš sa korišćenjem praška za veš na viskoj temperaturi
  12. Korišćenje zajedničkih, pomoćnih prostorija, kao što su kafe kuhinje, sobe za presvlačenje, tuš kabine, kupatila i dr, moguće je samo ukoliko postoji mogućnost da se nakon svakog pojedinačnog korišćenja izvrši dezinfekcija te prostorije
  13. Radne površine, stolice i stolovi koji se ne koriste često koraju se dezinfikovati minimum jednom u toku radnog dana
  14. Ceo prostor salona , sa svim pratećim prostorijama mora svakodnevno biti dezinfikovan nakon završetka rada salona
  15. U slučaju sumnje da neko od zaposlenih ima simptome zarazne bolesti COVID 19, (povišena temperatura i jedan od znakova i simptoma – kašalj, kratkoća daha i otežano disanje) odgovorno lice salona dužno je da, bez odlaganja udalji zaposlenog iz prostorija salona, sa preporukom da se odmah javi nadležnom Domu zdravlja – COVID ambulanti
  16. U slučaju sumnje da neko od korisnika usluga ima simptome zarazne bolesti COVID 19, (povišena temperatura i jedan od znakova i simptoma – kašalj, kratkoća daha i otežano disanje) zaposleni i /ili odgovorno lice salona dužni su da upozore korisnikai da ga zamole da napusti prostorije salona, sa preporukom da se odmah javi nadležnom Domu zdravlja –COVID ambulanti.

Primena svake od mera je obavezujuća u cilju zaštite zdravlja kako korisnika usluga tako i vlasnika i zaposlenih u frizerskim i kozmetičkim salonima.

GM Press

 

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *