Služba za psiho-socijalnu podršku Doma zdravlja ponovo aktivna

Pandemija zarazne bolesti Covid -19 promenila je živote ljudi na čitavoj planeti. Kao deo tog sveta, našli smo se u sličnoj kada situaciji kada je u pitanju naša zemlja i grad. Prema rečima Ljubice Rašić, psihologa milanovačkog Doma zdravlja, sa porastom broja obolelih, najugroženije grupe su u prvom redu, zdravstveni radnici koji su pod rizikom od izgaranja na poslu i svakako ljudi koji gledaju oboljenja i smrt najbližih jer moraju da prođu kroz period tugovanja zbog gubitka.Period samoizolacije, sam tok bolesti ili gubitak bliske osobe ostavio je svakako posledice na brojne sugrađane, a ukoliko imaju bilo kakvih pitanja i problema, kako saznajemo, od danas je ponovo aktivan broj za psiho-socijalnu podršku Doma zdravlja 062/80-79-328 od 8-14 sati , kao i mejl: ljubica. rasic@dzgm.rs.

Naša osećanja zavise od iskustva, tolerancije, inteziteta same traume kao i značaja koji joj dajemo. O tome kako prebroditi krizu Corona perioda i kako pratiti opšte, univerzalne smernice koje nam mogu pomoći, razgovarali smo sa Ljubicom Rašić, psihologom.

– Naša osećanja i reagovanja na određene frustracije zapravo zavise od situacije i načina na koji tu situaciju tumačimo. – kaže za GM Press, Ljubica Rašić, psiholog i objašnjava –  situacija je po nas rešiva ili nerešiva, ne bi trebalo da je posmatramo kao užasnu ili katastrofalnu, da ne bismo izazvali anksiozni poremećaj, savet psihologa je da gajimo racionalno uverenje da situacija jeste neprijatna, ali da je podnošljiva.

Ljubica Rašić, psiholog Doma zdravlja / foto: GM Press

“Nijedan čovek nije ostrvo, samo po sebi celina”, napisao je Hemingvej. Sa druge strane, svi smo individue za sebe koje nose različiti genetski material, imaju svoj karakter, temperament, emocije i način na koji reaguju na spoljne senzacije. Zato je važno da neka svoja osećanja prihvatimo i prepoznamo, kako bismo se lakše adaptirali situaciji, koja nije uvek prijatna.

Prema rečima naše sagovornice, ono što može biti korisno u kriznim situacijama  jeste selekcija  i odabir informacija kojima smo svakodnevno izloženi, obavljanje uobičajene dnevne rutine, razgovor sa prijateljima i bliskim osobama sa kojima možemo da podelimo svoje strahove i brige.

– Informišite se ali ne ne dozvolite da se trujete informacijama, održavajte fizičku ali ne i socijalnu distancu, podelite svoje strahove i brige ili se obratite stručnom licu, psihologu ili psihijatru, ukoliko imate krizu – savetuje naša sagovornica.

Veliki broj osoba u ovom trenutku ima stres koji je povezan sa izvesnim posledicama koje donosi situacija sa virusom  i stres jer se ne oseća dobro. Psiholozi smatraju da je ta paleta neprijatnih osećanja kao što su: bes, tuga, strah, očaj sasvim prirodna i da je bitno da ih prepoznamo, prihvatimo  i sagledamo koliko su povezana sa nama.

– Primećeno je da su ljudi koji se dobro adaptiraju u vreme i nakon krize u stanju da prepoznaju svoja osećanja a takođe i da posmatraju situaciju na globalnom planu, tj. da sagledaju i pozitivne i negativne strane svakog događaja. – kaže psiholog Ljubica, dodajući – generalni savet i jeste da posmatramo situaciju kao nešto što u nekom slučaju može biti i dobro. Dakle, svaka kriza jeste šansa za rast i razvoj ličnosti.-

Fokusiranje na stvari na koje možemo da utičemo i nad kojima imamo kontrolu, razumno i logično rasuđivanje, poštovanje preventivnih epidemioloških mera, fizička aktivnost, bavljenje hobijem, čitanje knjiga, druženje s porodicom, praktični su saveti koji mogu pomoći da sačuvamo mentalno i fizičko zdravlje.

GM Press / Aleksandra Stevanić

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *